annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Accu Akoya S4216 laadt niet op en Bios Update hiervoor werkt niet

OPGELOST
37 ANTWOORDEN 37
Funny
Trainee
Bericht 1 van 38
26.247 Weergaven
Bericht 1 van 38
26.247 Weergaven

Accu Akoya S4216 laadt niet op en Bios Update hiervoor werkt niet

Hallo,

 

Ik heb deze laptop nu bijna 3 jaar, nooit gebruikt op de accu altijd met het netsnoer.

Nu wil ik de laptop een keer gebruiken op de accu, is de accu leeg.

Opladen van de accu gebeurt niet.  Na zoeken op internet een bios update gevonden die het probleem zou kunnen oplossen.

Echter de link werkt niet meer.

Via de medion servide desk alsnog de bios update ontvangen.

 

Als ik deze echter installeer als administrator verschijnt er in het schermpje run als administrator, wat ik dus al doe.

 

Wie weet hier een oplossing voor?

 

Alvast bedankt voor de reacties.

 

p.s; windows 10 staat nu op de computer, upgrade van windows 8

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerd Solutions
RS13
Master NL
Bericht 5 van 38
20.326 Weergaven
Bericht 5 van 38
20.326 Weergaven

Goedemorgen @Funny

 

Kleine aanvulling van mijn kant, de BIOS update is bedoeld voor Windows 8, ik vermoed dat deze niet werkt omdat Windows 10 geinstalleerd is. Je zou eventueel de fabrieksinstellingen kunnen herstellen en dan nogmaal de update uit proberen te voeren. 

Maar zoals Daddle al aangeeft, is de kans helaas redelijk groot dat de accu zelf inmiddels ook defect is. 

 

Groeten, 

Paul

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

37 ANTWOORDEN 37
daddle
Superuser
Bericht 2 van 38
16.625 Weergaven
Bericht 2 van 38
16.625 Weergaven

@Funny

 

Ik denk dat na drie jaren de akku voortdurend onder netaansluiting bedreven te hebben, deze nu "  kaputt und erschöpft" is, en daarom niet meer opladen wil, onafhankelijk van een Bios-Versie.

Ook als jij als admin-account onderweg bent, moet jij speciaal voor een bios-update explicit een cmd als admin oproepen!

 

daddle

 

Funny
Trainee
Bericht 3 van 38
16.623 Weergaven
Bericht 3 van 38
16.623 Weergaven

Hoi daddie,

 

Bedankt voor je antwoord. Voor alle duidelijkheid ik heb de laptop gekocht in juli 2013.

Toen aangesloten en op het netsnoer bijgewerkt. Hierna heeft de laptop in de kast gelegen en is niet gebruikt geweest.

De afgelopen week heb ik hem voor het eerst weer gebruikt en windows 10 er op gezet, toen bleek dus dat de accu niet meer oplaadt.

daddle
Superuser
Bericht 4 van 38
16.570 Weergaven
Bericht 4 van 38
16.570 Weergaven

Nou ja zei ik toch. Een lange tijd niet benut, niet opgeladen en ook niet refreshed  -> Akku vermoedelijk stuk.

 

Sorry, daddle

RS13
Master NL
Bericht 5 van 38
20.327 Weergaven
Bericht 5 van 38
20.327 Weergaven

Goedemorgen @Funny

 

Kleine aanvulling van mijn kant, de BIOS update is bedoeld voor Windows 8, ik vermoed dat deze niet werkt omdat Windows 10 geinstalleerd is. Je zou eventueel de fabrieksinstellingen kunnen herstellen en dan nogmaal de update uit proberen te voeren. 

Maar zoals Daddle al aangeeft, is de kans helaas redelijk groot dat de accu zelf inmiddels ook defect is. 

 

Groeten, 

Paul

Funny
Trainee
Bericht 6 van 38
15.320 Weergaven
Bericht 6 van 38
15.320 Weergaven

Hallo Paul,

 

Bedankt voor je antwoord. Ik heb het geprobeerd en hoeraaaaaaahhhh de accu is weer voor 100% opgeladen.

 

Kan ik nu de uipgrqde tot windows 10 er ook weer opzetten of werkt het dan niet?

 

Groeten,

Funny

RS13
Master NL
Bericht 7 van 38
14.954 Weergaven
Bericht 7 van 38
14.954 Weergaven

Hallo @Funny

 

Fijn om te horen dat de accu na de BIOS update toch weer oplaad!

Het gaat puur om het installatieprogramma voor de BIOS update dat niet uitgevoerd kan worden onder Windows 10, de BIOS versie zelf zou geen problemen met Windows 10 moeten geven. De upgrade naar Windows 10 zou dus zoals voorheen ook weer moeten werken. 

 

Groeten, 

Paul

Funny
Trainee
Bericht 8 van 38
14.886 Weergaven
Bericht 8 van 38
14.886 Weergaven

Bedankt voor de antwoorden, het is opgelost

 

Groeten, Funny

Reinder
New Voice
Bericht 9 van 38
14.802 Weergaven
Bericht 9 van 38
14.802 Weergaven

Hallo Funny,

 

Ik heb dezelfde laptop en ik denk een vergelijkbaar probleem.

De laptop gekocht in december 2012 - meestal gebruik gemaakt van de accu.

In oktober 2014 stopte deze ermee, laptop werkte alleen op netstroom.

Een nieuwe accu besteld, tot afgelopen week functioneerde deze voor 100% (ging nog makkelijk 5 uur mee).

Nu laadt de laptop niet meer op.

 

Een mail gestuurd aan Medion en ik krijg de reactie dat ik misschien een nieuwe accu kan kopen, mits deze voorradig is.

Indien niet voorradig heb ik pech.

 

Ik ben niet zo blij met Medion, maargoed mijn vraag aan jou! :

 

De bios update, kun je deze met me delen? Wellicht is het probleem hiermee voor mij ook verholpen.

 

Bedankt!

Anu
Scientist
Bericht 10 van 38
14.790 Weergaven
Bericht 10 van 38
14.790 Weergaven

Hoi @Reinder

 

Wat is het MSN nummer van je notebook? Als je dat invult op de support site, krijg je normaal alle downloads die voor je systeem beschikbaar zijn, daar zou dan ook een eventuele BIOS update bij moeten staan. 

 

Groetjes, 

Anu

37 ANTWOORDEN 37