annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

NAS onbereikbaar

3 ANTWOORDEN 3
zijljager
Newcomer
Bericht 1 van 4
3.659 Weergaven
Bericht 1 van 4
3.659 Weergaven

NAS onbereikbaar

Tot en met oktober heeft de NAS prima gewerkt, maar sinds november doe ik verwoede pogingen om mijn NAS (MedionLifeCloud) te bereiken. Zelfs wanneer de NAS rechtstreeks op mijn laptop is aangesloten kan ik niet bij mijn bestanden. Ik heb gereset, maar kan niet opnieuw installeren. Het systeem blijft hangen op het punt dat de installatie wordt afgerond (even geduld.......meer dan 24 uur). Op advies van Medion heb ik Java geupdate, lifecloudmedion.com veilig verklaard, firewall uitgeschakeld, ziggo-router juist geconfigureerd, totaal zonder resultaat. Doodzonde, mijn dierbare familiefoto's en -films zijn op de NAS opgeslagen. Wie-o-wie kan mij helpen, bij Medion weten ze het in ieder geval niet meer....

 

Groet,

 

Pieter

 

 

3 ANTWOORDEN 3
Anu
Scientist
Bericht 2 van 4
3.635 Weergaven
Bericht 2 van 4
3.635 Weergaven

Hoi @zijljager

 

Volgens mij heeft de lifecloud altijd internet nodig om te kunnen werken, rechtstreeks aansluiten zal dan niet werken. Ik heb zelf geen lifecloud dus kan het helaas niet voor je testen. Maar heb je het al eens via een andere browser geprobeerd? En eventueel via een geheel ander netwerk?

Buiten dat heb ik helaas ook geen idee, heb niet heel veel ervaring met NAS servers :(.

 

Groetjes, 

Anu

Iks-Jott
Superuser
Bericht 3 van 4
3.629 Weergaven
Bericht 3 van 4
3.629 Weergaven


Anu schrieb:

Hoi @zijljager

 

Volgens mij heeft de lifecloud altijd internet nodig om te kunnen werken, rechtstreeks aansluiten zal dan niet werken.


@Anu  @zijljager

 

Dat had ik ook verwacht.

Maar ik heb het net met mijn NAS en PC (Windows 7) geprobeerd en het lukt. Ik krijg verbinding met de NAS en alle bestanden daarop. Via Windows verkenner/netwerk.

 

@zijljager
Heb je het al  deze software  in plaats van een webrowser geprobeerd?


Als dat en de rechtstreekse verbinding niet werkt, vrees ik dat de hardware (printplaat?) van de NAS stuk is.


In dit geval, zou ik de harde schijven eruit halen. Misschien zijn die in orde. De bestanden ergens opslaan, schijven weer erin en de NAS opsturen, als de NAS nog onder garantie valt.

Succes en groetjes!

Iks-Jott

____________________________________________________
Auch ein Maulwurfn findet mal ein Huhn!
Anu
Scientist
Bericht 4 van 4
3.615 Weergaven
Bericht 4 van 4
3.615 Weergaven

Hoi @Iks-Jott

 

Dat had ik niet verwacht, maar wel mooi dat het werk :), weer wat geleerd, thnx voor het testen!

 

Groetjes, 

Anu

3 ANTWOORDEN 3