annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

HDDrive 2 Go / MD 90185.04

3 ANTWOORDEN 3
fer44
Beginner
Bericht 1 van 4
4.434 Weergaven
Bericht 1 van 4
4.434 Weergaven

HDDrive 2 Go / MD 90185.04

Mijn diskdrive is niet meer benaderbaar. Waar normaal gesproken een blauw lichtje gaat branden bij herkenning door PC, knippert deze nu konstant achter elkaar. Deze diskdrive heeft aansluiting, middels adapter, op het lichtnet en USB naar PC. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Bij voorbaat dank,

 

fer

3 ANTWOORDEN 3
Anu
Scientist
Bericht 2 van 4
4.406 Weergaven
Bericht 2 van 4
4.406 Weergaven

Hoi @fer44

 

Dat een externe hardeschijf niet, of niet goed herkend wordt, kan verschillende oorzaken hebben. Heb je gecontroleerd in schijfbeheer of je daar de schijf wel ziet? Soms kan het zo zijn dat de schijf simpelweg geen stationsletter toegewezen heeft gekregen. 

Het kan ook zijn dat de schijf te weinig stroom krijgt via de usb aansluiting (ondanks dat er ook een netadapter is aangesloten), dit kan komen door een probleem in de kabel, of doordat de usb poort te weinig levert omdat bijvoorbeeld Windows teveel stroom bespaart of omdat er andere apparaten op dezelfde USB-hub veel stroom verbruiken. 

 

Test de schijf eens voor de zekerheid eens op een andere PC, bij voorkeur met een andere USB kabel als je die hebt, en kijk in schijfbeheer of je daar de harde schijf ziet? 

 

Groetjes, 

Anu

fer44
Beginner
Bericht 3 van 4
4.394 Weergaven
Bericht 3 van 4
4.394 Weergaven

Hallo Anu, Bedankt voor jouw snelle antwoord. Deze HDDrive gebruik ik al 2 jaar zonder problemen. Ik had deze losgekoppeld en opgeborgen. Na opnieuw aansluiten knippert het blauwe ledje konstant. Bij aansluiten op de PC op verschillende USB-aansluitingen wordt hij niet herkend (ook op een andere laptop niet). Op deze harddisk staan al mijn backups, foto's, films en programma's. Is deze harddisk nog te benanderen? bij voorbaat dank! fer
daddle
Superuser
Bericht 4 van 4
4.387 Weergaven
Bericht 4 van 4
4.387 Weergaven

@fer44

 

Jij zou die harde schijf uit de box kunnen uitbouwen, en gewoon als een SATA-schijf in jouw PC voor testen kunnen aansluiten  

Misschien is de harde schijf ok, en alleen de interne controller SATA op USB is stuk.

 

groetjes, daddle

3 ANTWOORDEN 3