annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Medion LIFE S2000 fitnessarmband met hartslagmeter

11 ANTWOORDEN 11
J_B
Newcomer
Bericht 1 van 12
20.922 Weergaven
Bericht 1 van 12
20.922 Weergaven

Medion LIFE S2000 fitnessarmband met hartslagmeter

Op 2 september heb ik de Medion Life S2000 gekocht. Volgens de specificaties op de doos zou dit toestel compatibel zijn met android 5 en hoger. Mijn smartphone (wiko sunny) heeft android 6, dus in principe zou ik geen problemen mogen ervaren. Het tegendeel is waar. De armband wordt herkend door mijn smartphone maar de koppeling lukt niet. Het bluetooth tekentje verschijnt nochtans op de armband. Soms krijg ik de foutmelding dat de communicatie met de S2000 niet lukt. Het koppelen van mijn smartphone aan een ander bluetooth apparaat (bv. draadloze Bose speaker) lukt wel vlot. Uit de reviews op de medion fitness app blijkt dat veel mensen problemen ervaren met de bluetooth verbinding. Bij het melden van mijn probleem aan de klantendienst via e-mail, kreeg ik als antwoord dat de uitgebreide handleiding nog niet beschikbaar is en dat ik welkom was op deze community. Dit lost mijn probleem helaas niet op. Ik hoop hier dus snel een nuttig antwoord te krijgen op mijn probleem, zodat ik eindelijk de armband kan gebruiken. Alvast bedankt!

11 ANTWOORDEN 11
alexandra
Beginner
Bericht 2 van 12
19.266 Weergaven
Bericht 2 van 12
19.266 Weergaven

Ik heb net hetzelfde probleem als hierboven omschreven.  Ik stuurde ook een mail naar de helpdesk en kreeg als antwoord dat een uitgebreide handleiding nog niet beschikbaar is.  Ik krijg op mijn mobiele telefoon ook steeds de melding 'kan niet communiceren met S2000', geen bluetooth verbinding enz.  

Hoe kan dit opgelost geraken ?  Graag een pasklare oplossing aub.  Ik denk niet dat een uitgebreidere handleiding het probleem gaat oplossen.

 

Anu
Scientist
Bericht 3 van 12
19.203 Weergaven
Bericht 3 van 12
19.203 Weergaven

Hoi allen, 

 

Deze armband wordt in Nederland niet verkocht, dus ik kan er verder weinig over zeggen ben ik bang, maar of het apparaat Android 5 of hoger nodig heeft staat los van de bluetooth verbinding. Een pasklare oplossing ga je hier ook niet snel vinden ben ik bang, aangezien dit een forum is waar gebruikers elkaar proberen te helpen. Wat gebeurd er als je de armband opnieuw probeert te pairen?

 

Groetjes

Anu.

Didou
Newcomer
Bericht 4 van 12
19.083 Weergaven
Bericht 4 van 12
19.083 Weergaven

Heb ook de S2000 gekocht. Geen enkel probleem om verbinding te maken met mijn iPad of iPhone. Zou toch graag een handleiding hebben zodanig dat ik alle mogelijkheden van het toestel kan uitbaten.
PierreGaethofs
New Voice
Bericht 5 van 12
17.767 Weergaven
Bericht 5 van 12
17.767 Weergaven

Mijn probleem met deze fitnessarmband is nog erger. In de app geeft hij me telkens dat geen apparaat werd gevonden, nochthans ligt de armband er vlak bij. 

Heb pogingen gedaan op het toestel aan en uit te zetten, doch waar ziet men de toestand van de armband.

Heb de slaaptoestand uitgeschakeld.

Wat kan ik nog meer doen?

Iks-Jott
Superuser
Bericht 6 van 12
17.763 Weergaven
Bericht 6 van 12
17.763 Weergaven

Hoi @Didou

 

A.u.b.

https://www.medion.com/nl/service/download/handleiding.php

 

s2000.jpg

Groetjes

Iks-Jott

____________________________________________________
Auch ein Maulwurfn findet mal ein Huhn!
PierreGaethofs
New Voice
Bericht 7 van 12
17.755 Weergaven
Bericht 7 van 12
17.755 Weergaven

In heel deze documentatie vind je, als je zoekt op BLUETOOTH volgende zinnen:

  1. 7.1. Apparaat omdoen,inschakelen en via Bluetooth verbinden.............................18
  2. 7.1. Apparaat omdoen,inschakelen en via Bluetooth verbinden
  3. Bluetooth 4.0 LE
  4. Met deze pc is de volgende draadloze apparatuur meegeleverd: • Bluetooth

en daar blijft het bij. Nogal vrijblijvend vind ik.

Als je een probleem hebt : geen bluetooth apparaten gevonden, waar moet je dan beginnen?

Anu
Scientist
Bericht 8 van 12
17.725 Weergaven
Bericht 8 van 12
17.725 Weergaven

Hoi @PierreGaethofs

 

Als ik de handleiding zo bekijk denk ik dat daar in de armband zelf weinig aan te proberen valt, buiten zorgen dat hij goed opgeladen is en aanstaat. Ik neem aan dat je bluetooth wel aan hebt staan op je GSM? En heb je het al eens op een ander toestel geprobeerd?

 

Groetjes, 

Anu

Tientje
Beginner
Bericht 9 van 12
17.558 Weergaven
Bericht 9 van 12
17.558 Weergaven

Om uw bluetooth te verbinden, moet je naar je bluetoothinstellingen gaan en zorgen dat je armband actief is als je gsm de bluetooth zoekt (bv door in de hartslagfunctie te gaan, dan blijft de horloge langer actief).

Als je de S2000 zie staan laat je deze koppelen (je moet niet wachten tot je verbonden ziet, want dit gebeurt niet).

Ga dan naar de fitness app en laat synchroniseren, bij mij werkt dit altijd.

Indien het nog niet gaat sluit alle apps volledig af en probeer opnieuw. De volhouder wint (meestal).

PierreGaethofs
New Voice
Bericht 10 van 12
17.523 Weergaven
Bericht 10 van 12
17.523 Weergaven

Hartelijk bedankt. Effectief met de fitnessarmband actief (hartslagmeter) en verschillende pogingen is het finaal gelukt.

11 ANTWOORDEN 11