annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Dit is de reparatieservice van Medion (Lenovo)

2 ANTWOORDEN 2
rmeersma
Beginner
Bericht 1 van 3
3.941 Weergaven
Bericht 1 van 3
3.941 Weergaven

Dit is de reparatieservice van Medion (Lenovo)

Hierbij een uitgebreide review over mijn ervaringen met Medions reparatieservice. Ik heb inmiddels al drie 'reparaties' achter de boeg dus heb al redelijk in contact gestaan met de service. 

 

Tijdlijn

  1. Mijn Lenovo laptop (toen een jaar oud)  begon plots te roken en ging niet meer aan.
  2. Een reparatieprocedure onder garantie werd op gang gezet, Lenovo liet mijn toestel repareren bij Medion Duitsland. 
  3. Eén maand later kwam mijn laptop terug, de laptop ging weer aan, maar de audio-output werkte niet, de optische drive functioneerde niet naar behoren en de laptop viel op willekeurige momenten uit doordat hij ongewoon snel oververhitte. Het toestel was dus onzorgvuldig gerepareerd
  4. Na direct contact met Lenovo ging de laptop alweer onder garantie worden gerepareerd. 
  5. Een maand later kreeg ik een factuur toegestuurd van €280, claimend dat de schade buiten garantie viel. Schade die Medion heeft aangebracht. 
  6. Nadat ik de laptop alweer twee maand kwijt was, kreeg ik hem terug met nog steeds diezelfde overheating issues. Het toestel was dus een tweede keer onzorgvuldig gerepareerd. 
  7. Ik heb het toen gelaten voor wat het was, ik was ondertussen al blij dat mijn laptop ietwat functioneerde. 
  8. Na een klein jaar, ging mijn laptop plots weer niet aan, en vertoonde exact dezelfde symptomen als voor de eerste reparatie?! 
  9. Nadat ik hem weer opstuurde naar Medion,  kreeg ik hem in deze toestand terug:

IMG_20170610_193203.jpg

Dit is het resultaat van drie pogingen tot reparatie bij Medion: gebroken scherm en behuizing. Oke, dit laatste voorval kan al dan niet de koeriers fout zijn, maar Medion heeft bewust deze koerier gekozen voor het transport van dure, breekbare goederen. Een koerier is trouwens niet verantwoordelijk voor de manier waarop een product wordt ingepakt. 

 

De reparatie bij Medion verloopt ook extreem traagIk heb mijn laptop twee jaar geleden aangekocht, en ben hem ondertussen meer dan drie maand kwijt geweest, wat niet eenvoudig is als je die dagelijks nodig hebt voor je studies. Er wordt ten onrechte vastgesteld dat een reparatie niet binnen garantie valt. Een reparatie van problemen die ze zelf hebben veroorzaakt, lijkt mij persoonlijk juist wél binnen garantie te vallen... De repair-status komt ook doorgaans een week achter. Je laptop kan thuis toekomen, als de status nog op in behandeling staat.  

 

Daarbovenop ben ik allesbehalve tevreden over de communicatie met Medion en Lenovo. Ik heb veel mails gestuurd, maar de helft van deze worden doodleuk genegeerd. Medion beantwoordt zijn mails slechts één keer per dag, en weigeren een relevant telefoonnummer te geven. Bij de hotline krijg je telkens een andere persoon aan de lijn, die niks afweet van uw dossier. De communicatie verloopt dus zeer stroef. Redelijk frustrerend als je je laptop in dergelijke staat thuis moet ontvangen. 

 

Ik hoop hierbij wat inzicht gegeven te hebben in de reparatieservice van Medion.

2 ANTWOORDEN 2
RS13
Master NL
Bericht 2 van 3
3.727 Weergaven
Bericht 2 van 3
3.727 Weergaven

Beste @rmeersma

 

Heel vervelend dat je zulke slechte ervaringen hebt met de reparatie van je Lenovo toestel. Dit is echter een forum dat enkel bedoeld is voor producten van Medion. Ook al maakt Lenovo voor een deel gebruik van diensten van Medion, de verantwoordelijkheid hiervoor ligt bij hun. 

Ik heb dit doorgegeven aan de verantwoordelijke klachtenafdeling, zei zullen hierover nog contact met je opnemen.

 

Groeten, 

Paul

Luke
Community Manager
Bericht 3 van 3
3.723 Weergaven
Bericht 3 van 3
3.723 Weergaven

Hello @rmeersma,

 

As Paul has already stated above, this Community is strictly for users

of MEDION devices only. The Lenovo repair service is a different area of business, all

complaints in this regard should therefore be posted in Lenovo`s own

community which can be found here.

 

This thread will now be closed, thank you for

your understanding,

Luke


MEDION. LÄUFT BEI MIR.
• Web: www.medion.de • Community: community.medion.com • Facebook: MEDIONDeutschland • Instagram: @medion.de


Bitte belohne hilfreiche Antworten mit Kudos und markiere die beste Antwort/Lösung mit Als Lösung akzeptieren.
2 ANTWOORDEN 2