annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

erazer gaming logboek

9 ANTWOORDEN 9
ave1962
Trainee
Bericht 1 van 10
7.561 Weergaven
Bericht 1 van 10
7.561 Weergaven

erazer gaming logboek

In het logboek heb ik iedere minuut 4 keer de melding: WHEA logger event 17 met de melding:

 

Er is een gecorrigeerde hardwarefout opgetreden.

 

Onderdeel: PCI Express Root Port
Foutbron: Geavanceerde foutrapportage (PCI Express)

Bus:Apparaat:Functie: 0x00x1C0x5
Leverancier-id:Apparaat-id: 0x8086:0x9D15
Klassecode: 0x30400

 

Volgens medion ff opnieuw installeren en dan moet het overzijn, dus niet. Na twee dagen 2500 meldingen en medion zegt, software of driver probleem updates windows uitzetten of opsturen en als het softwarematig blijkt te zijn een rekening van 100 euro. Beetje belachelijk want de laptop is nog geen maand oud. Het meest lullige is nog dat er zelfs stickers op op z'n kop zijn geplakt.

Volgens mij is het een hardware probleeem of een driver probleem maar wil niet voor een software (driver) probleem ff 100 euries neertellen.

 

Wil iemand hier die ook een erazer p6661 heeft eens in het logboek kijken of die ook deze melding krijgt. Misschien ben ik wel de enige met deze melding. Medion werkt in ieder geval voor geen meter mee. Alvast bedankt.

 

9 ANTWOORDEN 9
Anu
Scientist
Bericht 2 van 10
7.553 Weergaven
Bericht 2 van 10
7.553 Weergaven

Hoi @ave1962

 

Welke P6661 versie gaat het precies om, weet je zo het MSN nummer? 

Ik heb ff zitten googlen en ik kom een hoop tegen met mogelijke oorzaken (onder andere een lang topic op een HP forum), maar geen echte oplossing so far. Problemen lijken te herleiden naar Realtek Wifi kaarten, kaartlezers en vaste netwerkkaarten, en ook Intel Wifi kaarten, als ik dat topic mag geloven.

 

Alle drivers bijwerken heb je al geprobeerd denk ik? Maakt het verschil als je in energiebeheer > schema instellingen wijzigen > geavanceerde energie-instellingen wijzigen > PCI express > Link State Power Managment op uitgeschakeld zet?

 

Vaak wordt als workaround aangegeven om CMD als administrator uit te voeren en dan bcdedit /set pciexpress forcedisable in te voeren, hiermee wordt PCI express in legacy modus gezet. Dit kun je weer ongedaan maken door bcdedit /set pciexpress default in te geven in de command prompt.

 

Groetjes, 

Anu

 

 

 

ave1962
Trainee
Bericht 3 van 10
7.536 Weergaven
Bericht 3 van 10
7.536 Weergaven

Hoi Anu.

 

Bedankt voor je antwoord.

 

Had dit topic ook al gezien maar nog niet gebrobeerd. Blijkt dat het probleem hoofdzakelijk met i5-i7 processors skylake is. Deze oplosssing werkt en de melding is weg. Vindt het toch een slechte zaak dat je moet terugschakelen naar oud een bios  om de problemen te verhelpen.

Waarschijnlijk is medion ook op de hoogte van het probleem en word er gezocht naar een oplossing zoals bv. bios update moederboard alhoewel ik denk dat dat niet zal gebeuren. Wij worden om de tuin geleid door medion want ze weten donders goed wat er aan de hand is.

 

Groet.

Anu
Scientist
Bericht 4 van 10
7.524 Weergaven
Bericht 4 van 10
7.524 Weergaven

Ben ik niet helemaal met je eens, ik vermoed dat het probleem bij stuurprogramma's van of Intel zit, in combinatie met de manier waarop Windows 10 energie probeert te besparen. Met het BCDEdit commando stel je niet de BIOS in op een oude versie, maar zorg je ervoor dat de PCI-e bus op de klassieke manier aangestuurd wordt.

Daarom was ik benieuwd wat er gebeurd als je link state power managment uitschakeld, had je dat wel nog geprobeerd voor het BCDedit commando? 

 

Ik denk dat de oplossing vanuit Intel moet komen, aangezien het niet alleen Medion toestellen betreft met dit probleem, maar wat ik zo snel vond ook HP en Asus, allemaal skylake zoals jij ook al aangeeft.  

 

Groetjes 

Anu

 

ave1962
Trainee
Bericht 5 van 10
7.522 Weergaven
Bericht 5 van 10
7.522 Weergaven

Anu

 

Was trouwes nog vergeten het model nr. tegeven: md 99788 MSN 30020191

 

Wat betreft pci expres link powerstate, mijn energie instelling was al ingesteld op hoge prestaties dus powermanagement was al uitgeschakeld. Ook had ik geprobeert het probleem op te lossen door wifi, netwerk, kaartlezer, graka in apparaatbeheer uit te zetten. Maakte ook niets uit. 

Voor het bcdedit commando had ik ook nog deze fout: De snelheid van processor 0 in groep 0 wordt beperkt door de firmware van de computer evend id 37, voor alle processors deze melding is nu ook verdwenen.

 

Hoop dat je hiermee voldoende info hebt maar het zal wel afwachten worden of er een oplossing komt.

Wat mij nog steeds tegenvalt is dat medion op geen enkele manier behulpzaam is, jammer.

 

Groet Arie.

JaapsNL
Beginner
Bericht 6 van 10
7.396 Weergaven
Bericht 6 van 10
7.396 Weergaven

Ik heb vandaag de zelfde notebook ontvangen, met de zelfde problemen. Mijn log krijgt ook redelijk vaak de WHEA logger event 17.

 

Ik had op een forum van HP gevonden dat dit zou kunnen liggen aan een combinatie van BIOS, CPU (6de generatie i5), en WIFI kaart. Met die laatste ondervind ik ook problemen. WIFI is instabiel en heeft niet heel goed bereik, (één muurtje en eigenlijk al geen vebinding meer). Met de andere apparaten op mijn wifi heb ik nergens last van.

 

Ik zit er sterk over te denken om hem terug te sturen en mijn geld terug te vragen. Het is namelijk niet een goed begin voor een nieuwe notebook.

ave1962
Trainee
Bericht 7 van 10
7.394 Weergaven
Bericht 7 van 10
7.394 Weergaven

Ken de problemen. Heb zelf van alles geprobeerd maar niets hielp.

Nieuwe installatie win 10, nieuwe drivers, onderdelen uitschakelen in apparaat beheer enz.

Op medion hoef je ook niet te rekenen want die zegt gewoon, opnieuw installeren.

 

Enigste wat bij mij hielp was deze oplossing:

 

Vaak wordt als workaround aangegeven om CMD als administrator uit te voeren en dan bcdedit /set pciexpress forcedisable in te voeren, hiermee wordt PCI express in legacy modus gezet. Dit kun je weer ongedaan maken door bcdedit /set pciexpress default in te geven in de command prompt.

 

Nadien waren de meeste meldingen weg.

 

Groet.

JaapsNL
Beginner
Bericht 8 van 10
7.387 Weergaven
Bericht 8 van 10
7.387 Weergaven

Nog wat verder gezocht en een bios update gevonden via google:

http://www.medion.com/nl/service/_lightbox/treiber_details.php?did=15281&hgt=1389

Vreemd dat dez eniet bij de download lijst komt als je op model zoekt.

Na de update was ik van de meldingen af.

 

Heb nog wel een probleem met zwaar onder presterende WIFI. Hoe is dit bij jouw? Ik zou graag willen weten of fit het model is of dat het een slechte WIFI chip of antenne is.

ave1962
Trainee
Bericht 9 van 10
7.377 Weergaven
Bericht 9 van 10
7.377 Weergaven

5603221995 Net getest op asus router 5g.

 

Had in het begin ook problemen maar na een herinstallatie met de niewste drivers geen probleem meergehad.

JaapsNL
Beginner
Bericht 10 van 10
7.364 Weergaven
Bericht 10 van 10
7.364 Weergaven

Dank je.

 

Ik heb de notebook zelf wat beter na gekeken en de antenne kabels bleken niet vast te zitten. Evebn goed ingeprikt en van de WIFI problemen af.

9 ANTWOORDEN 9