annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

MEDION ERAZER Gaming PC X5308 F "statisch herrie"

5 ANTWOORDEN 5
Eaglesone
Beginner
Bericht 1 van 6
40.711 Weergaven
Bericht 1 van 6
40.711 Weergaven

MEDION ERAZER Gaming PC X5308 F "statisch herrie"

Nou heb ik met deze PC al een tijd last van statische herrie.

Hier heb ik al last van nadat ik hem terug heb gekregen van een eerste reparatie (toen werkte de videokaart niet).

 

Dit komt voor op de audio-aansluitingen aan de voor en achterkant van de PC (microfoon/speakers/headsets).

Deze "herrie" start wanneer een computer spel aan staat en komt voor bij spellen met hoge grafische kwaliteit.

De "herrie" komt niet voor bij het beluisteren van muziek/kijken van films/streamen van videos.

 

Er is niks aan de PC verandert en zelfs wanneer ik alle randapparatuur van de PC afhaal, behalve de speakers/hoofdtelefoon, dan krijg je nog deze ruis.

 

Ik heb gekeken of het stopcontact goed geaard is, en dit was zo.

Ik heb de PC op andere groepen in het huis geprobeerd, het resultaat was hetzelfde.

Alle geluidsapparaten zijn uitgezet, behalve de speakers/hoofdtelefoon.

 

Ik wilde proberen of geluid via de HDMI aansluiting het deed, maar deze HDMI-stekker kan niet volledig in de aansluiting op de videokaart (deze wordt hiervoor gedeeltelijk geblokkeerd door de kast).

5 ANTWOORDEN 5
Anu
Scientist
Bericht 2 van 6
40.516 Weergaven
Bericht 2 van 6
40.516 Weergaven

Hoi @Eaglesone

 

Dat is een goeie, statisch geluid kan door vanalles veroorzaakt worden, ik heb hier zelf vooral last van gehad bij een USB headset, bij bepaalde belasting hoorde ik dan een soort tikje, ik heb daar helaas nooit een oplossing voor kunnen vinden. 

Ik denk dat jij je speakers / hoofdtelefoon aansluit via Minijack? 

Sluit je de PC aan op een stekkerdoors? Zoja, is deze ook geaard en zitten er nog andere apparaten op dezelfde stekkerdoos (de monitor bijvoorbeeld, of een adapter van de sluitsprekers)?  Wellicht dat daardoor iets van een aardelus ontstaat?

Ik zou in ieder geval proberen de PC eens aan te sluiten op een verder lege stekkerdoos of rechtstreeks op de muur. Ook het updaten van de geluidskaart en videokaartdrivers kan geen kwaad, maar pak dan wel drivers van de fabrikant, en laat niet Windows drivers installeren via automatische updates. 

 

En over de HDMI poort, je zegt dat deze door de behuizing wordt geblokkeerd? Dat lijkt me niet helemaal normaal, was dit ook al voor de reparatie? Misschein is de Videokaart niet helemaal goed geplaatst of vastgezet? Ik weet niet of je zelf de kast mag openen om dat te controleren?

 

Groetjes, 

Anu

Contessa
Explorer
Bericht 3 van 6
40.508 Weergaven
Bericht 3 van 6
40.508 Weergaven

Hallo @Eaglesone

Hartelijk welkom en veel plezier in de Community

Groetjes, Contessa
Eaglesone
Beginner
Bericht 4 van 6
36.571 Weergaven
Bericht 4 van 6
36.571 Weergaven

Bedankt voor het antwoord.

Had nog contact gehad met de helpdesk en in overleg met hun besloten dat de PC moest worden opgestuurd 🙂

 

Had alles wat jij voorgesteld had ook geprobeerd, had namelijk geen zin om de PC voor een tijdje kwijt te zijn. Helaas hielp het allemaal niet 😞

 

Of de HDMI kast was geblokkeerd was voor de reparatie weet ik niet, ik heb namelijk het scherm van iemand anders geleend omdat ik dat wilde testen. Gebruik zelf een scherm met DVI aansluiting.

 

Nu is het helaas wachten tot de PC terugkomt 😞

Eaglesone
Beginner
Bericht 5 van 6
29.489 Weergaven
Bericht 5 van 6
29.489 Weergaven

Dus, verstuurd voor reparatie, moest worden gerepareerd in verband met  de statische ruis op voor en achterkant en de toegang tot de poort van de HDMI kabel.

 

Eindelijk ding thuis opgestart, spel aangezet.

Inderdaad de ruis is verdwenen aan de achterkant, plug je echter iets in aan de voorkant, viola de ruis is er nog, ook op de microfoon.

 

Ik vind dit dus echt helemaal geweldig, TOPPIE!!!

Eaglesone
Beginner
Bericht 6 van 6
29.485 Weergaven
Bericht 6 van 6
29.485 Weergaven

En daarbij komt nog dat de LEDS aan de voorkant het ook niet meer doen TOP

5 ANTWOORDEN 5