annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Erazer x7817 herkent video kaart niet meer.

OPGELOST
7 ANTWOORDEN 7
Tinobiets
New Voice
Bericht 1 van 8
5.111 Weergaven
Bericht 1 van 8
5.111 Weergaven

Erazer x7817 herkent video kaart niet meer.

Hallo allemaal.

Laatst een recovery gedaan omdat de laptop vol zat met troep. Hierna was de video kaart niet meer terug te vinden in apparaat beheer. De nvidea drivers willen niet installeren omdat de video kaart niet word gezien. Computer naar window 10 gebracht en alle drivers geinstalleerd van de site zonder resultaat. Weer windows 7 erop gezet en drivers geinstalleerd zonder resultaat. Pc loopt nu op intel 3000 graphics en de videokaart kan nog steeds niet gevonden worden.
Iemand suggestisch om dit te fixen?
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerd Solutions
Anu
Scientist
Bericht 7 van 8
6.208 Weergaven
Bericht 7 van 8
6.208 Weergaven

Hoi @Tinobiets

 

Dan ben ik toch bang dat er iets stuk is in de kaart of de aansluiting op het moederbord waar die ingeplugd wordt, aangezien hij ook al vaker wegviel voordat je de notebook opnieuw installeerde. 

 

Groetjes, 

Anu

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

7 ANTWOORDEN 7
Anu
Scientist
Bericht 2 van 8
5.091 Weergaven
Bericht 2 van 8
5.091 Weergaven

Hoi @Tinobiets

 

Voor de recovery werkte de grafische kaart wel goed? En hoe heb je die recovery precies gedaan, via de F11 hersteloptie van Medion, of via de Windows CD? Gebruik je drivers van Nvidia, of die door Medion zijn meegeleverd? Zie je wel onbekende apparaten in apparaatbeheer? 

 

Groetjes, 

Anu

Tinobiets
New Voice
Bericht 3 van 8
5.081 Weergaven
Bericht 3 van 8
5.081 Weergaven

Beste Anu,

 

ik heb de medion eerst terug gezet met f11 recovery van medion, die op een apparte schijf stond. hier heb toen voor gekozen om zonder data behoud te doen.

vervolgens geprobeerd om de nvidia driver van hun website te installeren dit lukte niet. toen die van de medion gepakt (die op de recovery schijf stond) lukte ook niet.

bij apparaat beheer gekeken hier stond alleen de intel chipset. verborgen items aangezet, stond geen onbekend apparaat bij. vervolgens windows 10 erop gezet, alles geformateerd elke schijf. Medion drivers gedownload en geinstalleerd in iedergeval de chipset, manegment system en scm. hierna de driver geporbeert te installeren. geprobeert de driver van medion te installeren, geen resultaat. driver van laptop2go geprobeert ook geen resultaat. de intel chip 3000 uitgezet en de nvidia driver geinstalleerd zonder resultaat. de video kaart komt niet op in apparaat beheer. en hierdoor kan de nvidia driver dus geen hardware vinden (denk ik).

windows 7 weer erop gezet. geprobeert om een zwaar spel te spelen geen resultaat. en nu ben ik weer alle drivers aan het installeren. 

 

paar keer een blue screen gehad voor de recovery, paar keer een bericht gehad dat de video kaart zomaar werd uitgekoppeld. bij een herstart van de laptop deed deze het weer. geen artifact of rare kleuren of strepen in het scherm waargenomen. 

 

laatste optie is om de video kaart er uit te halen en in een ander systeem te stoppen alleen heb ik deze niet 😛

 

mvg 

Tinobiets
New Voice
Bericht 4 van 8
5.068 Weergaven
Bericht 4 van 8
5.068 Weergaven

het is me ook opgevallen dat de fan speed nu altijd 100% is en niet meer te regelen valt via het display.

ik las ergens op een ander forum dat wanneer de laptop dit doet, er of geen video kaart aanwezig is of de video kaart dood is.

https://www.techinferno.com/index.php?/forums/topic/6437-getting-a-770m-to-work-in-a-medion-erazer-x...

Anu
Scientist
Bericht 5 van 8
5.053 Weergaven
Bericht 5 van 8
5.053 Weergaven

Hoi @Tinobiets

 

Heeft je notebook een losse grafische kaart dan? Meestal zitten ze geintegreerd op het moederbord en is het geen losse printplaat. Als het wel een losse printplaat is zou het misschien nog kunnen dat hij gewoon niet goed in de connector zit? Heb je al eens geprobeerd hem eruit te halen en opnieuw in te steken?

 

Groetjes,

Anu 

Tinobiets
New Voice
Bericht 6 van 8
5.042 Weergaven
Bericht 6 van 8
5.042 Weergaven

Er zit een losse gtx 670m in, deze heb ik er uit gehaald en opnieuw geplaatst. de kaart ruikt niet vreemd en er zitten ook geen beschadigingen op zo op het eerste oog. 

 

Anu
Scientist
Bericht 7 van 8
6.209 Weergaven
Bericht 7 van 8
6.209 Weergaven

Hoi @Tinobiets

 

Dan ben ik toch bang dat er iets stuk is in de kaart of de aansluiting op het moederbord waar die ingeplugd wordt, aangezien hij ook al vaker wegviel voordat je de notebook opnieuw installeerde. 

 

Groetjes, 

Anu

Tinobiets
New Voice
Bericht 8 van 8
5.002 Weergaven
Bericht 8 van 8
5.002 Weergaven

Hoi Anu,

 

ik ben er ook bang voor.

maar goed toch bedankt voor het mee denken.

7 ANTWOORDEN 7