annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Bij opstarten erazer pc krijg ik 5 korte beeps

2 ANTWOORDEN 2
DirkVantorre
Beginner
Bericht 1 van 3
6.742 Weergaven
Bericht 1 van 3
6.742 Weergaven

Bij opstarten erazer pc krijg ik 5 korte beeps

Woensdag was mijn zoon met truck simulator aan het spelen toen plots het scherm zwart werd.

Na een herstart kregen we vijf korte beeps.

Ik dacht dat het door de warmte was maar tot nu blijven de 5 beeps na verschillende keer te proberen de laatste dagen.

Ik probeerde de pc al op te starten zonder kabels (muis, toetsenbord, monitor, geluid) maar blijft hetzelfde.

Haalde de geheugenmodules er ook 1 voor 1 uit maar het blijft hetzelfde tenzij zonder geheugen module want dan krijg ik 3 lange beeps die zich herhalen.

 

Dirk

 

2 ANTWOORDEN 2
Anu
Scientist
Bericht 2 van 3
6.714 Weergaven
Bericht 2 van 3
6.714 Weergaven

Hoi @DirkVantorre

 

Ik meen ergens gelezen te hebben dat 5 pieptonen te maken heeft met het niet herkennen van het beeldscherm, maar ik kan het helaas niet meer terug vinden. Kijk in ieder geval eens of de kabel van het beeldscherm nog goed zit (En dat deze op de grafische kaart is aangesloten, niet op het moederbord). En test voor de zekerheid ook eens een ander scherm met een andere kabel, je zou bijvoorbeeld eens je TV kunnen aansluiten. 

Maakt dat geen verschil denk ik dat je een herstelling nodig hebt, videokaart of misschien moederbord stuk? 

 

Groetjes, 

Anu

DirkVantorre
Beginner
Bericht 3 van 3
6.709 Weergaven
Bericht 3 van 3
6.709 Weergaven

Hoi, Anu.

 

Bedankt voor je antwoord.

Ik heb dit net geprobeerd en spijtig genoeg zonder resultaat.

Ik las gisteren iets over een cmos clear om het probleem te verhelpen.

Ik denk dat ik dat niet ga doen en mijn pc ga binnen doen om te herstellen.

Hij is amper 5 maanden oud dus nog in garantie.

 

Groetjes,

Dirk

2 ANTWOORDEN 2