annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

externe grafisch kaart inbouwen

OPGELOST
9 ANTWOORDEN 9
wall
Apprentice
Bericht 1 van 10
6.211 Weergaven
Bericht 1 van 10
6.211 Weergaven

externe grafisch kaart inbouwen

Hallo,

iemand ervaring met plaatsen externe videokaart?

Heb een PC MD 8331 AKOYA medion desktop,met interne grafischekaart,heb al vernomen dat er een PCIe slot inzit dus dat zou geen probleem zijn.

Ervaring met mijn oude DELL pc is,dat ik daar in de BIOS de interne grafische kaart eerst moet uitzetten alvorens de externe aan de praat te krijgen,simple dus.

Nu heb ik al een blik geworpen in de BIOS instelling van de MEDION p2150 (MD 8331),en heb gezien dat ik niet bij de grafische kaart kan komen om hem uit te zetten.

 

Iemand een idee en/of ervaring mee?

 

Alvast bedankt,  wall

 

Nog iets ,op de Medion Akoya MD8331 zit een HDMI aansluiting en ook een Dp (DisplayPort) aansluiting,is het mogelijk om tegelijk 2 monitoren aan te sluiten?

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerd Solutions
Anu
Scientist
Bericht 2 van 10
7.536 Weergaven
Bericht 2 van 10
7.536 Weergaven

Hoi @wall

 

Ik verwacht eerlijk gezegd dat de BIOS de kaart zelf zal herkennen zodra deze geplaatst is, en daarop over zal schakelen. Ik kan het helaas niet testen aangezien ik deze pc niet heb, maar het lijkt me dat de UEFI tegenwoordig "slim" genoeg is om dit zelf te herkennen en om te schakelen. 

 

Met betrekking tot de 2 schermen, dit moet geen probleem zijn, mits je een 2e scherm hebt die aangesloten kan worden via displayport (of een adapter hiervoor hebt 🙂 ).

 

Groetjes, 

Anu

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

9 ANTWOORDEN 9
Anu
Scientist
Bericht 2 van 10
7.537 Weergaven
Bericht 2 van 10
7.537 Weergaven

Hoi @wall

 

Ik verwacht eerlijk gezegd dat de BIOS de kaart zelf zal herkennen zodra deze geplaatst is, en daarop over zal schakelen. Ik kan het helaas niet testen aangezien ik deze pc niet heb, maar het lijkt me dat de UEFI tegenwoordig "slim" genoeg is om dit zelf te herkennen en om te schakelen. 

 

Met betrekking tot de 2 schermen, dit moet geen probleem zijn, mits je een 2e scherm hebt die aangesloten kan worden via displayport (of een adapter hiervoor hebt 🙂 ).

 

Groetjes, 

Anu

wall
Apprentice
Bericht 3 van 10
6.184 Weergaven
Bericht 3 van 10
6.184 Weergaven

Oeps, op verkeerde knop gedrukt.

Ok,bedankt ga het komend weekend proberen,en houd u op de hoogte.

 

 

wall
Apprentice
Bericht 4 van 10
6.162 Weergaven
Bericht 4 van 10
6.162 Weergaven

Hi,

 

nou vandaag externe videokaart geprobeerd,helaas krijgt ik alleen maar piepjes en geen beeld,dus BIOS herkend de videokaart niet.

Denk dat de onboard grafischekaart toch handmatig uitgezet moet worden in de BIOS,alleen de vraag, hoe ?

 

HDMI als DP (displayport) op de computer werken tegelijk dus 2 monitoren aansluiten kan,alleen monitor die aangesloten is op DP port gaat niet auto UIT als de computer uit is,heel vervelend.

 

Nou hoop nogsteeds dat iemand,weet hoe of wat in de bios om externe grafischekaart aan de praat te krijgen.

 

Alvast bedankt, en fijne paasdagen.

 

Groeten

 

Anu
Scientist
Bericht 5 van 10
6.128 Weergaven
Bericht 5 van 10
6.128 Weergaven

Hoi @wall

 

Had je wel de monitorkabels aangesloten op de nieuwe kaart? En is deze kaart wel geschikt voor een UEFI BIOS? Als het een oudere kaart is zou het kunnen dat deze nog voor legacy BIOS gemaakt is, en dan zou het zo maar kunnen dat de kaart inderdaad niet compatible is. 

Ow en controleer voor de zekerheid even of deze kaart niet ook nog een extra stroomaansluiting nodig heeft, heb ooit een paar uur zitten vloeken op een kaart die ik maar niet aan de gang kreeg, achteraf bleek dat ik zelf de 6-polige stekker vergeten was aan te sluiten :P.

 

Groetjes,

Anu 

wall
Apprentice
Bericht 6 van 10
6.122 Weergaven
Bericht 6 van 10
6.122 Weergaven

Hi,

ja,monitorkabels aangesloten kreeg paar piepjes bij het opstarten,trouwens grafischekaart is; ATI Radeon HD 2600 XT, en heeft geen extra voeding nodig.

Hoe kan ik weten welke kaart geschikt is voor UEFI bios?

In mijn huidige computer is het simple,in de bios onboard grafischekaart uitzetten en losse grafischekaart wordt herkend,bij medion AKOYA P2150 D (MD 8331)

kan ik onboard kaart niet uitzetten in de BIOS,volgens jou zou dat automatisch moeten gaan met UEFI bios,dus niet.

Bedankt voor je info's,ik hoop alsnog voor een oplossing.

 

Vriendelijk groet

 

 

Anu
Scientist
Bericht 7 van 10
6.117 Weergaven
Bericht 7 van 10
6.117 Weergaven

Hoi @wall

 

De ATI Radeon HD 2600 XT komt uit juni 2007,  deze zal inderdaad nog geen UEFI ondersteuning hebben, ik vermoed ook dat dat het probleem gaat zijn. Systemen met een UEFI BIOS zijn pas echt gangbaar geworden met de release van Windows 8 (2011). Ik ga ervan uit dat de meeste kaarten die tegenwoordig verkocht worden wel voor UEFI geschikt zijn. 

Nogmaal, ik heb het niet zelf kunnen testen, maar het zou me erg verbazen als een UEFI het switchen tussen interne en externe kaart niet automatisch kan regelen. 

 

Groetjes, Anu

 

wall
Apprentice
Bericht 8 van 10
6.078 Weergaven
Bericht 8 van 10
6.078 Weergaven

ok,

komende vrijdag deze kaart kopen "MSI GT 710 2GD3H LP" ben benieuwdt.

 

Je hoord nog,alvast bedankt.

 

Groetjes

wall
Apprentice
Bericht 9 van 10
6.025 Weergaven
Bericht 9 van 10
6.025 Weergaven

Hi,

heb nieuwekaart ingebouwd,eerst met wat aanpassingen in bios,het werkte en daarna bios teruggezet in staat hoe die was voordat nieuwe kaart in zat ,en werkt gewoon.

Ja ,de techniek gaat veels te snel eigenlijk,en mooi met UEFI bios.

Nogmaals bedankt voor alle tips.

 

 

Anu
Scientist
Bericht 10 van 10
6.019 Weergaven
Bericht 10 van 10
6.019 Weergaven

Top, ik ben blij dat het inderdaad werkt!

 

Groetjes, 

Anu

9 ANTWOORDEN 9