annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wie heeft ervaring met het oplossen van de foutcode 0cx000225

6 ANTWOORDEN 6
Ko
New Voice
Bericht 1 van 7
50.047 Weergaven
Bericht 1 van 7
50.047 Weergaven

Wie heeft ervaring met het oplossen van de foutcode 0cx000225

Ik heb na een update het probleem dat er niet meer geboot kan worden en de foutcode 0cx000225 verschijnt.

Als er iemand weet hoe ik dit oplossen kan hoor ik het graag.

 

Groeten Ko

6 ANTWOORDEN 6
Anu
Scientist
Bericht 2 van 7
50.015 Weergaven
Bericht 2 van 7
50.015 Weergaven

Hoi @Ko

 

Wat is het modelnummer van de PC (MD / MSN nummer)? En welke Windows versie staat erop?

Ik neem aan dat de foutcode 0xc moet zijn ipv 0cx?  Zover ik kan vinden is dat een beschadiging van de bootmanager van Windows, waarschijnlijk zul je Windows helaas opnieuw moeten installeren :(.

 

Groetjes, 

Anu

 

Iks-Jott
Superuser
Bericht 3 van 7
50.002 Weergaven
Bericht 3 van 7
50.002 Weergaven

Hoi @Ko en @Anu

 

Ik heb dit  gevonden maar absoluut geen ervaring darmee, dus geen garantie.

 

Groetjes

Iks-Jott

____________________________________________________
Auch ein Maulwurfn findet mal ein Huhn!
Ko
New Voice
Bericht 4 van 7
49.431 Weergaven
Bericht 4 van 7
49.431 Weergaven

Het is een

Akoya E4026 DS en het moet inderdaad 0xc000225 zijn.

De Windows versie is 10 en is door Microsoft over Windows 8.1 geupdated.

Daardoor is er ook geen windows 10 schijf.

Het is inderdaad een bootbeschadiging in EFI.

Windows 8 laat zich niet installeren en de optie repareren geeft geen soelaas.

Vast bedankt voor je ondersteuning.

 

Groeten Ko

Reaguurder
Trainee
Bericht 5 van 7
46.427 Weergaven
Bericht 5 van 7
46.427 Weergaven

Hallo Ko,

 

Op de meeste Medion computers zit een recovery programma, dit zou je kunnen starten door nadat je de computer aan hebt gezet meteen op F11 gaan te drukken. Het programma Power recovery zou dan in beeld moeten komen, nu kun je de recovery uitvoeren en je computer zal terug gezet worden naar orginele toestand. Pas daar bij op dat je dan alles kwijt bent. Probeer dus van te voren een backup van je belangrijke zaken te maken.

 

Het kan zijn dat F11 niet werkt. schakel dan de computer in en tijdens het opstarten uitschakelen door middel van de aan/iuit knop ingedrukt te houden. Zet de computer daarna aan en ga meteen op F11 tikken tot dat power recovery in beeld komt.

 

Als het nu nog niet lukt kan het zo zijn dat er geen recovery meer aanwezig is. Test dit door middel van de Application en Support in de dvd lade te leggen(mits deze is bijgeleverd) en start de computer daarna opnieuw op. Als de computer vraagt om op een toets te drukken, doe dit dan.

 

De application en support disc zal dan de power recovery starten en de computer kan dan terug gezet worden naar fabrieks instellingen. Als er in power recovery de melding ''geen fabrieks afbeelding gevonden'' komt is je recovery partitie beschadigd.

 

Als er een recovery disc is bijgeleverd kan deze gebruikt worden. Je kunt dan zelf windows opnieuw installeren, daarna kun je met de application en support disc je stuurprogramma's installeren.

 

Suc6!

 

groetjes,

 

Reaguurder!

 

 

Ko
New Voice
Bericht 6 van 7
43.760 Weergaven
Bericht 6 van 7
43.760 Weergaven

Ik heb inmiddels weer een werkende computer.

Met een bootschijf van het programma boot ready , heeft deze software de reparatie uitgevoer4d en kon ik mijn backup terugzetten.

Iedereen bedankt voor het meedenken.

 

Groeten,

Ko

Anu
Scientist
Bericht 7 van 7
43.734 Weergaven
Bericht 7 van 7
43.734 Weergaven

Top, mooi dat het opgelost is 🙂

 

Groetjes, 

Anu

 

6 ANTWOORDEN 6