annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Medion Akoya P5230D MD8843/2311 NL Valt plots uit

3 ANTWOORDEN 3
Kees
Beginner
Bericht 1 van 4
3.070 Weergaven
Bericht 1 van 4
3.070 Weergaven

Medion Akoya P5230D MD8843/2311 NL Valt plots uit

De PC valt plotsklaps uit. Beeld zwart. Pc start vervolgens automatisch weer op en valt gedurende de opstartprocedure wederom weer uit. Kan keer op keer gebeuren.

De opstart duur is wisselend. Je hoort de fan opstarten valt weer uit. Danweer hoor je de fan opstarten en verneem je een klik om weer uit te vallen. Danwel hoor je fan, klik en gaat hij verder naar Medion op de monitor. En zo voort en zo voort.

 De PC komt net terug van de werkplaats. Software gereset danwel is opnieuw geinstalleerd om de ongestoorde werking te herstellen (Software operating system). Tevens zijn de Harddisk en het Mainboard vervangen.

 

Probleem is niet verholpen. Klacht identiek aan voor de reparatie.

 De oplossing?

3 ANTWOORDEN 3
Anu
Scientist
Bericht 2 van 4
3.056 Weergaven
Bericht 2 van 4
3.056 Weergaven

Hoi @Kees

 

Dat is wel vreemd dat je dit meteen na een reparatie weer hebt, en het moederbord en de hardeschijf vervangen is ook geen kleine ingreep. Wat heb je verder allemaal nog aangesloten op je PC? Wellicht dat 1 van je randapparaten een probleem veroorzaakt? 

Verder zou je ook eens naar je stroomgroep kunnen kijken, of wellicht de PC eens op een andere groep kunnen testen, een vriend van me heeft ooit een defecte wasmachine gehad, die op de een of andere manier stroom lekte naar de aarde, wat voor een hoop vage problemen zorgde bij andere apparaten op dezelfde groep. 

 

Mocht dat allemaal in orde zijn ben ik toch bang dat je je nogmaal tot Medion zult moeten wenden voor een herstelling 😞

 

Groetjes, 

Anu

Kees
Beginner
Bericht 3 van 4
3.003 Weergaven
Bericht 3 van 4
3.003 Weergaven

Beste Anu,

 

Bedankt voor je reactie. Probleem is nog steeds niet opgelost. Op de stroom groep waar jij het over hebt staan sinds jaar en dag een(1)  danwel meerdere computers van verschillende merken te draaien. Ook de Medion heeft op deze groep een jaar of drie zonder mankeren gedraaid. Dit tot medio vorig jaar het vermelde probleem zich voordeed.

Inmiddels is de computer voor een tweede keer ter reparatie aangeboden. Nu is er een OS recovery uitgevoerd. Helaas. Ook dit was niet de oplossing. Nadat de PC weer ca. een week heeft gedraaid, doet hetzelfde probleem zich weer voor.

De oorzaak van het probleem kan niet door Medion worden ontdekt. In de huidige staat is de PC niet geschikt om te gebruiken.


Anu schreef:

Hoi @Kees

 

Dat is wel vreemd dat je dit meteen na een reparatie weer hebt, en het moederbord en de hardeschijf vervangen is ook geen kleine ingreep. Wat heb je verder allemaal nog aangesloten op je PC? Wellicht dat 1 van je randapparaten een probleem veroorzaakt? 

Verder zou je ook eens naar je stroomgroep kunnen kijken, of wellicht de PC eens op een andere groep kunnen testen, een vriend van me heeft ooit een defecte wasmachine gehad, die op de een of andere manier stroom lekte naar de aarde, wat voor een hoop vage problemen zorgde bij andere apparaten op dezelfde groep. 

 

Mocht dat allemaal in orde zijn ben ik toch bang dat je je nogmaal tot Medion zult moeten wenden voor een herstelling 😞

 

Groetjes, 

Anu


 

Anu
Scientist
Bericht 4 van 4
2.991 Weergaven
Bericht 4 van 4
2.991 Weergaven

Hoi @Kees

 

Als het systeem na een softwarematige herstelling een weekje zonder problemen goed draait, vermoed ik dat het in dit geval toch om een softwareprobleem gaat. Als het hardwarematig zou zijn zou een softwareherstelling hier helemaal geen invloed op moeten hebben. 

Ik zou in ieder geval aanraden om het systeem zelf eens terug te zetten op de fabriekinstellingen via F11, en dan bij de 1e start geen verbinding maken met internet, zodat er geen updates etc. binnen kunnen komen. Dan eerst ervoor zorgen dat Windows geen drivers kan updaten via Systeem > Geavanceerde systeeminstellingen > Hardware > Instellingen voor apparaatinstallatie, zorg dat dit op "nee" staat. 

Ik zou het systeem dan eerst zo testen, en dan stap voor stap te werk gaan met het installeren van de verdere software en apparatuur, om zo te proberen te achterhalen wat precies het probleem veroorzaakt. Misschien is het wel een programma of een combinatie van programma's die je installeert die het probleem veroorzaken? 

 

Groetjes, 

Anu

 

3 ANTWOORDEN 3