annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

MEDIONPC MS-7708 American Megatrends Inc. A7708MLN.105 (09/21/2010) beept 30 keer

8 ANTWOORDEN 8
ETET
New Voice
Bericht 1 van 9
6.434 Weergaven
Bericht 1 van 9
6.434 Weergaven

MEDIONPC MS-7708 American Megatrends Inc. A7708MLN.105 (09/21/2010) beept 30 keer

De Medion was 32 bits en had 2 x 2 gb geheugen.

Ik heb het omgezet naar 64 bits en in afwachting van mijn nieuwe geheugen had ik er nog 2 x 2 gb in.

Hij beept ongeveer een keer per dag 30 keer. Ik kan deze foutcode nergens vindenn.

Daarna 2 x 4 gb er in gedaan.

Het gebeep is gebleven.

Wat zou er aan de hand zijn?

8 ANTWOORDEN 8
Anu
Scientist
Bericht 2 van 9
6.427 Weergaven
Bericht 2 van 9
6.427 Weergaven

Hoi @ETET

 

Hier staan van diverse BIOS fabrikanten mogelijke BIOS foutcodes:

https://www.computerhope.com/beep.htm

 

30 beeps heb ik ook nergens terug kunnen vinden, wellicht valt dit onder "Repeated high frequency beeps while PC is running"?? Kan op een te hoge CPU temperatuur duiden bij een Award BIOS. De PC start en werkt verder wel normaal als ik je post goed begrijp? Merk je verder iets aan het systeem? Misschien vastlopers, foutmeldingen, of dat hij rond die beeps een stuk trager lijkt? Doet het zich altijd voor bij bepaalde handelingen of programma's, of is het helemaal willekeurig?

 

Groetjes,

Anu. 

 

ETET
New Voice
Bericht 3 van 9
6.423 Weergaven
Bericht 3 van 9
6.423 Weergaven

Bedankt Anu. de beeps zijn op een willekeurig moment. Verder merk ik niets aan de PC. Ik heb net antwoord gekregen van Kingston en zij schrijven: "Please note the MEDION MS-7708 is not currently in our list of supported systems.
It appears as though the system, is unable to support the current memory technology.
The memory used by the MEDION MS-7708 has a 2Gbit chip density; the current chip density is 4Gbit and the Intel P55 Chipset is not capable of using this technology.
Therefore we were no longer able to support this system as all current memory modules had been updated to the new type. Unfortunately, we are no longer able to provide you with a compatible upgrade solution, therefore we recommend that you return the product to your supplier.

Ik heb ook de fabikant van het moederbord gemaild, maar daar heb ik nog niets van gehoord. Misschien wordt het tijd om een naar een nieuwe computer uit te kijken.

ETET
New Voice
Bericht 4 van 9
6.398 Weergaven
Bericht 4 van 9
6.398 Weergaven

Hi Anu, ik heb de PC in de oude toestand teruggezet en het gebeep is gebleven. Helaas nog geen antwoord ontvangen van de fabrikant van het moederbord.

Misschien moeten we inderdaad denken aan een te warme cpu. Ik heb een screenshot gemaakt toen de pc beepte van een programma, dat ik nu op de achtergrond laat meedraaien. Dat meet ook de temperatuur van de cpu.

Afgezien van het gebeep, gebeurt er verder niks. Ik wacht maar af wat er verder gebeurt. Dank je wel.cpu.jpg

Anu
Scientist
Bericht 5 van 9
6.390 Weergaven
Bericht 5 van 9
6.390 Weergaven

Hmm, volgens de site van intel zou de I5 760 tot 72.7°C aan moeten kunnen, maar misschien dat de waarschuwing eerder komt? Kun je uit de temperaturen niets afleiden, dat het misschien altijd boven de 60 graden is of zo zodra die begint te piepen? Had je al eens gekeken naar de koeler, wellicht dat deze wat verstopt is door stof?

 

Groetjes, 

Anu

 

 

ETET
New Voice
Bericht 6 van 9
6.386 Weergaven
Bericht 6 van 9
6.386 Weergaven

Dit weekend zal ik hem nog eens stofvrij maken. Het enige vervelende is, dat ik zo schrik als hij opeens begint te beepen. Ik doe nu maar snel het geluid uit, want het lijkt verder geen kwaad te kunnen. Bedankt voor het meedenken!

Anu
Scientist
Bericht 7 van 9
6.362 Weergaven
Bericht 7 van 9
6.362 Weergaven

Hoi @ETET

 

Begrijp ik het nou goed, dat als je het geluid uitschakeld dat de pieptonen weg zijn? Dat zou betekenen dat het niet om een foutmelding van het moederbord gaat, want die komen normaal van een klein speakertje in de kast, niet vanuit aangesloten speakers? 

Is het niet een of ander programma op je PC dat raar doet of ergens een melding van geeft of zo? Krijg je de piepjes ook in de Veilige modus?

 

Groetjes, 

Anu

 

ETET
New Voice
Bericht 8 van 9
6.354 Weergaven
Bericht 8 van 9
6.354 Weergaven

Dat wist ik niet. Als ik het geluid uit doe, dan is het voorbij. Raar programma? Ik heb Windows helemaal opnieuw geinstalleerd na een format. Nu gebruik natuurlijk ook wel dezelfde programma's, maar toch. Het is een beetje moeilijk om het te testen in de veilige modus, want soms ik het maar een keer per dag en wel op wisselende momenten. Ik wil al een andere PC kopen, nog maar even over denken. Dank je.

ETET
New Voice
Bericht 9 van 9
6.345 Weergaven
Bericht 9 van 9
6.345 Weergaven

Hi Anu, volgens mij komt mijn probleem hiermee overeen

http://www.tomshardware.co.uk/forum/305374-30-asus-p8z68-rapid-beeps-seconds-runtime

Bij de vragensteller was de oorzaak randapparatuur te zijn.  Het gebeep signaleerde een lege batterij.

FoozieFeb 6, 2012, 7:24 AM

Turns out, all this time, the problem wasn't even in the PC itself but UNDER the PC.
Directly below it, is my APC XS 1500 UPS which is nearing 3 years in use or so.
Turns out it was complaining at times with persistent panic beeping that the batteries were dying or dead (dead it turns out).
DOH!
My ears were unable to pinpoint the sound source and I dont' run the APC software, only my fooling with the control panel to show the APC display showed the obvious issue with the battery alert.

LoL. Case closed. I can stop fussing with the mobo and temp gauges.

 

Het enige wat ik onlangs heb toegevoegd aan mijn PC is een PCI 3.0 usb poort.

Deze heb ik opnieuw geïnstalleerd en zou ik eventueel los kunnen halen als de beep blijft. Dan weet ik dat het daardoor komt. Ik laat het nu maar rusten, want zolang de PC verder goed functioneert, denk ik niet dat het veel kwaad kan.

 

 

Heel hartelijk dank voor het meedenken, Anu!

 

 

 

8 ANTWOORDEN 8