annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

MEDION AKOYA P5365D loopt na uur vast

7 ANTWOORDEN 7
Amber87
New Voice
Bericht 1 van 8
5.010 Weergaven
Bericht 1 van 8
5.010 Weergaven

MEDION AKOYA P5365D loopt na uur vast

MEDION PC i7(2011) met SSD 60GB en HD 1TB en W10 loopt vast na een uur. Opstarten en werken gaat zonder problemen tot ongeveer 1 uur na gebruik. Software reageert niet meer en af en toe een blauw scherm(BSOD). Geen dmp file. Terug naar fabrieksinstelling maakt niet uit. Sluit niet uit dat dit gevolg is van update. Wie weet raad?

7 ANTWOORDEN 7
Anu
Scientist
Bericht 2 van 8
4.997 Weergaven
Bericht 2 van 8
4.997 Weergaven

Hoi @Amber87

 

Welke foutmelding krijg je in het blauwe scherm? En hoe heb je precies de fabrieksinstellingen hersteld, via F11 optie van Medion, of via de instellingen van Windows zelf? Als het inderdaad een update is zou je dit moeten kunnen uitsluiten door na het herstellen van de fabrieksinstellingen eens een uur te testen zonder internetverbinding, dan kunnen er geen updates binnen komen. 

 

Groetjes, 

Anu

Amber87
New Voice
Bericht 3 van 8
4.989 Weergaven
Bericht 3 van 8
4.989 Weergaven

Meestal  reageert de applicatie of webbrowser gewoon niet meer en verandert de muisaanwijzer in een blauw rondje. Af en toe heb ik de volgende Stopcode voorbij zien komen: Kernel Data Inpage error en Unexpected Store Exeption HTTP sys. Ik heb de computer teruggezet naar fabrieks instellingen vanuit Windows maar ook via de meegeleverde recovery disk. In beide gevallen heeft dat niet tot gewenste resultaat geleid. Ook het uitzetten van automatische update van apparatenbeheer en verbreken van verbinding met internet naar recovery helpt niet.

Anu
Scientist
Bericht 4 van 8
4.976 Weergaven
Bericht 4 van 8
4.976 Weergaven

Hoi @Amber87

 

Een Kernel data inpage error duidt normaal op een probleem in de hardeschijf, werkgeheugen of corrupte bestanden. Unexpected store exception kende ik nog niet, maar als ik zo vlug even op internet zoek hebben ze het daar ook over geheugen, hardeschijf, of driver issues. Probeer eens een hardeschijf test via Windows te doen, klik hiervoor met rechts op je hardeschijf in windows verkenner, kies voor eigenschappen > extra > foutcontrole. 

Ook kun je een geheugentest uitvoeren met bijvoorbeeld memtest86 (dit vind je hier).

 

Groetjes,

Anu. 

 

 

Amber87
New Voice
Bericht 5 van 8
4.963 Weergaven
Bericht 5 van 8
4.963 Weergaven

Testen zijn uitgevoerd geen error. Wel een *.dmp file na een BSOD. Analyse met WhoCrashed geeft volgende:

Computer name: INTEL
Windows version: Windows 10 , 10.0, build: 16299
Windows dir: C:\Windows
Hardware: MS-7728, MEDIONPC
CPU: GenuineIntel Intel(R) Core(TM) i7-2600 CPU @ 3.40GHz Intel586, level: 6
8 logical processors, active mask: 255
RAM: 8570667008 bytes total

 

Crash dump directory: C:\Windows\Minidump

Crash dumps are enabled on your computer.

On Wed 29-11-2017 20:38:24 your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\112917-8468-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x1640E0)
Bugcheck code: 0x18 (0x0, 0xFFFFD08139E2A860, 0x6, 0xFFFFFFFFFFFFFFFF)
Error: REFERENCE_BY_POINTER
file path: C:\Windows\system32\ntoskrnl.exe
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: NT Kernel & System
Bug check description: This indicates that the reference count of an object is illegal for the current state of the object.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem. This might be a case of memory corruption. More often memory corruption happens because of software errors in buggy drivers, not because of faulty RAM modules.
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time.

 

Anu
Scientist
Bericht 6 van 8
4.959 Weergaven
Bericht 6 van 8
4.959 Weergaven

Hoi @Amber87

 

Dus de hardeschijftest en geheugentest vinden geen fouten? En ook de analyse lijkt aan te geven dat het om een software probleem gaat. Dat is vreemd, omdat het probleem zich ook in de fabrieksinstellingen voordoet. Dat zou inhouden dat je dit probleem bij aankoop ook al gehad zou moeten hebben, maar dat is niet het geval toch? Hoe heb je de fabrieksinstellingen precies hersteld, via Windows of via de herstelopties van Windows?

 

Groetjes

Anu

Amber87
New Voice
Bericht 7 van 8
4.931 Weergaven
Bericht 7 van 8
4.931 Weergaven

Ik heb de computer terug gezet naar fabrieksinstellingen met de bijgeleverde recoverydisk en opgestart via deze disk. Via F11 lukte niet omdat cyberlink Powerrecovery de herstel bestanden niet kon vinden.

Deze reactie is wat laat maar ik heb enige tijd niet kunnen inloggen op dit forum omdat mijn wachtwoord niet werd  geaccepteerd

Anu
Scientist
Bericht 8 van 8
4.906 Weergaven
Bericht 8 van 8
4.906 Weergaven

Hmm, dat verklaard in ieder geval waarom de fabrieksinstellingen het probleem niet oplost, maar hoe je het dan wel op moet lossen durf ik zo niet aan te geven. Ik heb geen idee waar het probleem vanaf komt. Het enige dat ik nog kan bedenken is eens een kale installatie uit te voeren en dan stap voor stap installeren, en kijken of je zo kunt achterhalen waar het vandaan komt. 

Groetjes, 

Anu

7 ANTWOORDEN 7