annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Erazer 5305 G Kernel 41

OPGELOST
10 ANTWOORDEN 10
Terrapanthera
Trainee
Bericht 1 van 11
7.229 Weergaven
Bericht 1 van 11
7.229 Weergaven

Erazer 5305 G Kernel 41

Deze Erazer 5305 G is teruggeweest naar de Mediamarkt, de voeding was defect. Hij werkte okee. 
Tot ik vandaag 8 Gb geheugen bijplaatste (juiste type geheugen). De hele dag okee, tot vanavond, een Kernel 41 kritieke fout.
Kan dit door het nieuwe geheugen komen??
Het zou toch te gek zijn als je geen geheugen bij kan plaatsen. De medewerker van Medion heeft me verteld waaraan het geheugen moet voldoen en aldus heb ik besteld bij Azerty. Keurig bijgeprikt, overal op gelet, voorzichtig en goed vastgezet.

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerd Solutions
Anu
Scientist
Bericht 3 van 11
8.174 Weergaven
Bericht 3 van 11
8.174 Weergaven

Hoi @Terrapanthera

 

Als het moederbord de nieuwe geheugenmodule niet zou ondersteunen zou ik verwachten dat je meteen problemen krijgt bij het inschakelen van de PC, dus ik denk niet dat ligt aan het feit dat er meer geheugen geplaatst is. Wat wel zou kunnen is dat er een probleem zit in het geheugenslot of de nieuwe module, krijg je de fout ook nog als je het geheugen weer eruit haalt? Zonee, zou ik proberen de nieuwe module eens in het slot van de originele module te plaatsen (en het 2e slot dan niet gebruiken, puur voor het testen). Als je dan wel weer de fout krijgt, denk ik dat je nieuwe module een defect heeft. Krijg je dan niet de fout, dan zou ik de originele module eens in het 2e slot plaatsen, en het 1e slot niet gebruiken. Als je dan wel weer de fout krijgt, denk ik dat er een probleem in het 2e slot zit. 

 

Groetjes, 

Anu

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

10 ANTWOORDEN 10
Terrapanthera
Trainee
Bericht 2 van 11
6.639 Weergaven
Bericht 2 van 11
6.639 Weergaven

Even voor de duidelijkheid, dit is een i5, met 8Gb, en een GTX 970. Er zitten 2 geheugensleuven in.

Anu
Scientist
Bericht 3 van 11
8.175 Weergaven
Bericht 3 van 11
8.175 Weergaven

Hoi @Terrapanthera

 

Als het moederbord de nieuwe geheugenmodule niet zou ondersteunen zou ik verwachten dat je meteen problemen krijgt bij het inschakelen van de PC, dus ik denk niet dat ligt aan het feit dat er meer geheugen geplaatst is. Wat wel zou kunnen is dat er een probleem zit in het geheugenslot of de nieuwe module, krijg je de fout ook nog als je het geheugen weer eruit haalt? Zonee, zou ik proberen de nieuwe module eens in het slot van de originele module te plaatsen (en het 2e slot dan niet gebruiken, puur voor het testen). Als je dan wel weer de fout krijgt, denk ik dat je nieuwe module een defect heeft. Krijg je dan niet de fout, dan zou ik de originele module eens in het 2e slot plaatsen, en het 1e slot niet gebruiken. Als je dan wel weer de fout krijgt, denk ik dat er een probleem in het 2e slot zit. 

 

Groetjes, 

Anu

Terrapanthera
Trainee
Bericht 4 van 11
6.622 Weergaven
Bericht 4 van 11
6.622 Weergaven

Hi Anu,
Dank voor je reaktie.

Heb gisteravond ook nog even contact gehad met een medewerker van Medion.

Hij heeft me geadviseerd: virtueel geheugen niet automatisch, maar zelf ruim instellen. En overal slaapstand op 'nooit' (niet op nul, maar nooit). 
Ik kijk even hoe het gaat. Als blijkt dat het niet werkt, zal ik jouw advies uitvoeren. 
Er werd wel gezegd dat de kans aanwezig is dat dit geheugen niet compatible is met het in de machine geplaatste geheugen (wat ik nergens vond om aan te schaffen op internet). Maar, als het werkt, werkt het. De pc 'ziet' de extra 8Gb en gebruikt die ook.
Dit is wat er in zit: Crucial - DDR4 - 8 GB : 1 x 8 GB - DIMM 288-PIN - 2133 MHz / PC4-17000 - CL15 - 1.2 V - niet-gebufferd - niet-ECC
Ik heb destijds een medewerker van Medion gebeld voor advies en die vertelde dat als het DDR4 en 2133 MHz was, was het okee.
De medewerker die ik gisteren sprak vertelde dat er dan toch nog compatibiliteitsproblemen kunnen zijn! Hmmmm... 
Afijn, ik wacht even af. Hopelijk gaat het nu gewoon goed.

Anu
Scientist
Bericht 5 van 11
6.607 Weergaven
Bericht 5 van 11
6.607 Weergaven

Hoi @Terrapanthera

 

Jah compatibiliteitsproblemen tussen verschillende merken en modules kan inderdaad altijd, maar dan zou ik verwachten dat je meteen bij het aanzetten al problemen hebt met opstarten, foutmeldingen vanuit de BIOS etc. Niet pas na een tijdje werken. Ik ben benieuwd of het probleem is opgelost met de aangepaste instellingen :).

 

Groetjes

Anu

Terrapanthera
Trainee
Bericht 6 van 11
6.603 Weergaven
Bericht 6 van 11
6.603 Weergaven

Hi Anu, dank voor je antwoord.
Ik heb een paar dagen geen problemen gehad, maar ... ook geen City Skylines gespeeld, niet sinds de bijplaatsing van het geheugen. Net het spel opgestart en na een minuut bleef ie ineens hangen. Ik vermoed dus dat er tóch problemen zijn. Zucht. Ik ga eerst Medion maar weer 's bellen. Dat hebben we tenslotte afgesproken.

Groet, Annemieke

Terrapanthera
Trainee
Bericht 7 van 11
6.598 Weergaven
Bericht 7 van 11
6.598 Weergaven

En na een herstart van het spel na 10 minuten, blijft ie weer hangen. Ik word hier niet vrolijk van. Ben al sinds juni (direct na de koop) bezig met deze pc en ik begin het ontzettend zat te worden Kwade kat

Anu
Scientist
Bericht 8 van 11
6.584 Weergaven
Bericht 8 van 11
6.584 Weergaven

Hoi @Terrapanthera

 

Ik had begrepen dat het probleem na het plaatsen van het extra geheugen is ontstaan, maar dat is dus niet zo? Als je hetzelfde probleem al had voor je het extra geheugen plaatste, kan het probleem niet iets te maken hebben met de geheugenuitbreiding? Of begrijp ik het nou verkeerd?

 

Groetjes, 

Anu

Terrapanthera
Trainee
Bericht 9 van 11
6.581 Weergaven
Bericht 9 van 11
6.581 Weergaven

Hi Anu,

Ik had andere problemen voordat ik dit geheugen plaatste (er blijkbaar was de voeding defect).
Inmiddels heb ik getest of de machine draait op het meegeleverde geheugen in het andere slot. Dit gaat goed.
Dus ... is óf het door mij gekochte geheugen defect óf niet compatible. Waarbij ik wel wil opmerken dat de slotklemmetjes tegen de printplaat van de videokaart (970) aanzitten. Lijkt me ook niet helemaal geweldig. Ik heb het al eerder gezegd denk ik, maar ik vind het een slordig gebouwde computer. Kabel lag op de videokaart, waardoor er direct een enorme herrie was, het basisgeheugen zat niet helemaal vastgeklikt en de kabels zitten heel vreemd 'opgefrot' in de machine (er is zat plek om het netter te doen), waardoor je ook lastig bij het geheugen kan komen. 
Omdat ik het zo langzamerhand helemaal zat ben, heb ik net via de webshop van Medion 8Gb geheugen gekocht. Ik ga nog wel proberen om het door mij gekochte geheugen ergens te laten testen, of dit in orde is. Want als het niet compatible is, heeft Medion mij niet goed geadviseerd. Dan had men direct moeten zeggen: koop het via onze website, dan weet je dat het goed is (want je moet je MSN nr invoeren, dus ik ga er vanuit dat dit dan compatible is). Wat mij direct opvalt bij aanschaf, is dat dit geheugen meer dan 2 x zo duur is als wat ik heb gekocht !! Maar goed, hopelijk komt er hiermee een einde aan mijn 'geheugen-bijplaats-drama' Vrouw Tong
Met heel veel dank voor je support! Man Vrolijk Vrouw Vrolijk

Anu
Scientist
Bericht 10 van 11
6.568 Weergaven
Bericht 10 van 11
6.568 Weergaven

Ik duim voor je in ieder geval 🙂

 

Groetjes, 

Anu

10 ANTWOORDEN 10