annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Computer start niet door

6 ANTWOORDEN 6
Berrie
Beginner
Bericht 1 van 7
22.964 Weergaven
Bericht 1 van 7
22.964 Weergaven

Computer start niet door

Mijn PC (P5208E) krijgt wel stroom, maar start niet op. Hij geeft ook geen beeld op de monitor. Wat is het probleem? en wat kan ik er aan doen?

6 ANTWOORDEN 6
Anu
Scientist
Bericht 2 van 7
22.519 Weergaven
Bericht 2 van 7
22.519 Weergaven

Hoi @Berrie

 

Hoor je wel de normale opstartgeluiden (fans die draaien, hardeschijf etc)? En heb je al eens een ander beeldscherm geprobeerd, misschien eens aansluiten op de TV of zo?

 

Groetjes, 

Anu

Berrie
Beginner
Bericht 3 van 7
22.508 Weergaven
Bericht 3 van 7
22.508 Weergaven

Hallo Anu

Bedankt voor je reactie.

Als ik de computer opstart hoor ik wel de fans draaien, Van de harddisk ben ik niet zeker, maar de computer geeft wel een zwaar geluid alsof er iets draait. Ik heb al een koude start geprobeerd (F11) en heb al een andere monitor aangesloten op de tweede monitorpoort. Beide zonder resultaat. De monitor geeft wel een opstart signaal maar geeft daarna zwart beeld. Hopelijk kun je mij verder helpen.

met vriendelijke groet, Berrie

flup
Trainee
Bericht 4 van 7
22.503 Weergaven
Bericht 4 van 7
22.503 Weergaven

heb hier juist het zelfde probleem en krijg ook geen duidelijk antwoord van Medion, die verwijzen door naar deze community en hun FAQ.

Heb al van alles geprobeerd maar geen opstart scherm te zien. Ook geen biep te horen bij opstarten. (mijn pc type : Akoya P2310 D)

Volgens mij is er een defect met het Mainboard !

Anu
Scientist
Bericht 5 van 7
22.488 Weergaven
Bericht 5 van 7
22.488 Weergaven

Hoi @Berrie en @flup

 

De BIOS kunnen jullie ook niet benaderen? Dit kun je testen door de PC uit te schakelen door de powerknop een aantal seconden ingedrukt te houden (Om fastboot van Windows te omzeilen), en dan de PC opnieuw op te starten en meteen de Delete toets herhaaldelijk in te tikken. Als de BIOS dan niet opent (of wellicht wel opent maar dit niet te zien is omdat het scherm niets doet(, denk ik dat er iets stuk is inderdaad. Dan kan het nog een probleem in de monitor, monitorbekabeling, of de PC zelf zijn, aangezien Berrie al een ander scherm (met andere kabel?) geprobeerd heeft, vermoed ik dat het daar in de PC zit. 

In dat geval kun je toch het beste contact opnemen met de Medion service voor een reparatie.

 

@flup, ik denk dat je gewoon een automatische reactie met veel voorkomende problemen hebt gekregen, en reclame voor de community, de community is bedoeld voor gebruikers om elkaar te proberen te helpen en info uit te wisselen, niet om reparaties aan te melden of zo. Ik denk dat je het beste gewoon weer kunt reageren op de mail die je ontvangen hebt als een ander scherm bij jou ook niet werkt. 

 

Groetjes, 

Anu

 

Rob58
Visitor
Bericht 6 van 7
22.036 Weergaven
Bericht 6 van 7
22.036 Weergaven

Berry is je probleem reeds opgelost. Ik heb zelfde probleem mijn pc is akoya md8399 van 2009
Ik dacht de harde schijf
flup
Trainee
Bericht 7 van 7
22.033 Weergaven
Bericht 7 van 7
22.033 Weergaven

Rob58

Ja mijn HD is nog 100% ok maar is wel het moederbord dat stuk is, geen Bios scherm of biep. 'K heb me dan maar een nieuwe pc aangeschaft.

 

6 ANTWOORDEN 6