annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Dual boot opzetten Linux mint 18 - Windows 10 (vanuit linux mint 18)

2 ANTWOORDEN 2
JFM
Beginner
Bericht 1 van 3
3.099 Weergaven
Bericht 1 van 3
3.099 Weergaven

Dual boot opzetten Linux mint 18 - Windows 10 (vanuit linux mint 18)

Graag zou ik mijn Akoya P5337 H opnieuw voorzien van windows 10.  Het is zo dat ik een poos geleden een geslaagde installatie heb gedaan van Linux Mint 18.

Ik zou willen weten hoe ik een dual boot systeem kan opzetten met Windows 10 en Linux mint (eventueel via de recovery HDD) .

 

Het is alvast denk ik niet meer mogelijk om via F11 de recovery procedure op te starten, ik denk omwille van het feit dat de PC nu van Linux Mint is voorzien.

 

Hoe kan ik toch de twee besturingssystemen parallel installeren?

 

 

2 ANTWOORDEN 2
Anu
Scientist
Bericht 2 van 3
3.071 Weergaven
Bericht 2 van 3
3.071 Weergaven

Hoi @JFM

 

Je kunt in iedergeval met de Media Creation Tool van Microsoft een installatie CD of USB stick maken waarmee je Windows 10 opnieuw kunt installeren. Hoe je echter daarmee een Dual-Boot kunt opzetten durf ik je niet je zeggen, daar heb ik persoonlijk geen ervaring mee. Ik vond wel deze website, is een redelijk makkelijk te volgen handleiding, maar ze gaan er daarbij wel vanuit dat eerst Windows 10 geinstalleerd is. 

 

Groetjes, 

Anu

DaMed
New Voice
Bericht 3 van 3
1.717 Weergaven
Bericht 3 van 3
1.717 Weergaven

@JFM 

 

Met Ubuntu linux is het maken van een dual boot (Linux naast Windows) meestal vrij eenvoudig. De ubuntu installer geeft je meerdere opties over waar linux moet komen, en meestal komt dit neer op het opsplitsen van een partitie (= deel van de schijf waar zich een operating systeem bevindt) in meerdere partities, zodat linux naast windows komt te staan. Maar zoals @Anu  terecht opmerkte veronderstelt zo'n installatie dat windows nog aanwezig is (meestal als de voorgeïnstalleerde OEM versie van windows op nieuwe pc's en laptops). Ik heb géén ervaring met Linux Mint, maar wellicht volg je best de aanwijzingen (en de link) die @Anu hoger gegeven heeft. Veel succes.

2 ANTWOORDEN 2