annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

[Medion Life P85025] Wi-Fi verbinding middels "hidden SSID" geeft geen internetverbinding

3 ANTWOORDEN 3
Paulusch
Trainee
Bericht 1 van 4
2.899 Weergaven
Bericht 1 van 4
2.899 Weergaven

[Medion Life P85025] Wi-Fi verbinding middels "hidden SSID" geeft geen internetverbinding

Zodra ik de P85025 verbind middels Wi-Fi op een verborgen stationsnaam (hidden SSID), handmatig dus, dan heeft deze blijkbaar géén internetverbinding.

De tijd en datum kan daardoor ook niet opgehaald worden.

De Wi-Fi verbinding zelf komt wel gewoon tot stand en ik kan de P85025 dan gewoon bedienen middels de LifeStream app.

Het apparaat heeft dus gewoon een IP gekregen op 'n netwerk die internettoegang gewoon toelaat. Ik kan wel gewoon intern audio streamen (DLNA). Maar dus geen internetradio beluisteren. (time out)

 

Het probleem doet zich niet voor bij een P61071 op datzelfde netwerk en middels precies diezelfde verbinding.

 

Ik gebruik uitsluitend de 5GHz band (géén 2.4GHz), beide apparaten ondersteunen dit.

Maar mogelijk heeft de P85025 dus problemen met verbinding op 5GHz middels 'Hidden SSID'. (ik heb het nog niet geprobeerd op 2.4GHz en dan ook hidden SSID overigens, komt omdat ik geen 2.4GHz wil gebruiken)

Wellicht een bekend issue, wie weet hier meer over?

 

 

3 ANTWOORDEN 3
Anu
Scientist
Bericht 2 van 4
2.878 Weergaven
Bericht 2 van 4
2.878 Weergaven

Hoi @Paulusch

 

Het zou zo maar kunnen dat dat een beperking is in de Firmware, heb je al eens gekeken of daar een nieuwe versie van beschikbaar is? En krijg je wel normaal internetverbinding als je met een netwerk met SSID broadcast ingeschakeld verbinding maakt?

 

Groetjes, 

Anu

 

 

 

 

 

Paulusch
Trainee
Bericht 3 van 4
2.871 Weergaven
Bericht 3 van 4
2.871 Weergaven

Hi Anu,

heb even verder onderzoek gedaan en ben erachter dat de P85025 op een of andere manier blijkbaar iets DNS gevoeliger is. (is m'n vermoeden)

 

Het 2e DNS adres (een OpenNIC DNS adres) die ik in mijn DHCP server ingesteld had staan, bleek plots niet meer benaderbaar.

Het 1e DNS adres was wel gewoon goed op dat moment. Héél vreemd.

Heb toen beide DNS adressen binnen de DHCP server instellingen maar gewijzigd na uitvoerige test op computer...

 

Nu werkt de P85025 zelfs op 'Hidden SSID' @ 5GHz.     Smiley Erg vrolijk

Ik geef toe: Het is mijn fout dat ik iets te voorbarig een soort van conclusie trok richting de Wi-Fi verbindingsmethode. Excuseer mij.

 

 

Anu
Scientist
Bericht 4 van 4
2.859 Weergaven
Bericht 4 van 4
2.859 Weergaven

Hoi @Paulusch

 

Excuses zijn nergens voor nodig :). Je hebt een probleem en een theorie van een mogelijke oorzaak, en uiteindelijk blijkt het ergens anders aan te liggen, dat is meestal met troubleshooten toch? Een DNS probleem was ook echt niet in mij opgekomen aangezien andere toestellen via dezelfde router wel werken.

 

Groetjes, 

Anu

3 ANTWOORDEN 3